ПАЛАЖЭННЕ

аб парадку рэгулявання канфлікту інтарэсаў у ААТ «Белзааветснабпрам» і яго унітарных прадпрыемствах

1. Гэтым Палажэннем вызначаецца пералік сітуацый патэнцыйных і рэальных канфліктаў інтарэсаў, агульная прафілактыка канфліктаў інтарэсаў, механізм паводзін службовай асобы ў выпадку ўзнікнення канфлікту інтарэсаў, а таксама працэдуры прыняцця мер па прадухіленні і ўрэгуляванні канфлікту інтарэсаў.

Палажэнне распаўсюджваецца на службовых асобаў ААТ «Белзааветснабпрам» (далей - Грамадства) і яго унітарных прадпрыемстваў па-за залежнасці ад узроўню займаемай пасады, якія ажыццяўляюць арганізацыйна-распарадчыя (кіраўнічыя, якія арганізуюць, накіроўвалыя, каардынуючыя і кантралюючыя) функцыі ў дачыненні да Таварыству (прадпрыемству), структурным падраздзяленням , работнікам і напрамках дзейнасці пры арганізацыі і ажыццяўленні паўсядзённай дзейнасці Таварыства і яго унітарных прадпрыемстваў (далей - службовыя асобы).

Палажэнне распрацавана ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь у сферы процідзеяння карупцыі, лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі Таварыства.

2. Пералiк сітуацый канфліктаў інтарэсаў:

2.1. непасрэдная службовая падпарадкаванасць або падкантрольнасць службовай асобы свайму мужу (жонцы), блізкаму сваяку (бацькам, дзецям, у тым ліку усынаўленні (удачарэнні), усынавіцелям (удачарыцелю), родным братам, сёстрам, дзеду, бабулі, унукам) або сваякоў (блізкім сваякам мужа (жонкі));

2.2. ажыццяўленне службовай асобай ўладных паўнамоцтваў, кантрольных, наглядных, функцый у дачыненні да арганізацыі (прадпрыемства), у статутным фондзе якой у яго ёсць доля ўдзелу альбо ў якой заснавальнікамі, кіраўніком або галоўным бухгалтарам з'яўляюцца яго муж (жонка), блізкія сваякі або сваякоў;

2.3. наяўнасць у службовай асобы долі ўдзелу ў статутным фондзе камерцыйнага прадпрыемства альбо блiзкага сваяцтва з заснавальнікамі, кіраўніком, галоўным бухгалтарам гэтага прадпрыемства, калi гэта асоба прымае рашэнне (ўдзельнічае ў прыняцці рашэння) аб заключэнні з прадпрыемствам гаспадарчага дагавора (напрыклад, з'яўляецца членам конкурснай камісіі , дае ацэнку адпаведнасці конкурснага прапановы тэхнічным заданні, візуе праект дамовы і т. д.).

2.4. наяўнасць у службовай асобы, якая з'яўляецца сябрам камісіі для правядзення закупак за кошт уласных сродкаў, зацікаўленасці ў выніках закупак:

  • пры ўваходжанні яго ў склад органаў кіравання патэнцыйных пастаўшчыкоў (падрадчыкаў, выканаўцаў), якія падалі прапановы на ўдзел у працэдуры закупкі;
  • у выпадку магчымасці аказання на яго ўплыву з боку патэнцыйных пастаўшчыкоў (падрадчыкі, выканаўцы), калі ён з'яўляецца удзельнікам, заснавальнiкам (ўласнікам маёмасці) патэнцыйных пастаўшчыкоў (падрадчыкаў, выканаўцаў).

2.5. выкананне службовай асобай іншай аплачванай працы ў арганізацыі, у дачыненні да якой яно ажыццяўляе небудзь можа ажыццяўляць ўладныя паўнамоцтвы, кіраўніцкія, кантрольныя, наглядныя і іншыя службовыя функцыі.

2.6. планаванае працаўладкаванне службовай асобы ў арганізацыю, у дачыненні да якога гэта асоба прымае або можа прымаць рашэнні па службе.

2.7. прыняцце службовай асобай рашэнні (ўзгадненне рашэння) аб прыёме на працу асобы, якое з'яўляецца яго мужам (жонкай), блізкім сваяком або сваякоў.

2.8. ўдзел службовай асобы ў атэстацыі работніка, які з'яўляецца мужам (жонкай), блізкім сваяком або сваяк службовай асобы.

3.С мэтай прафілактыкі канфлікту інтарэсаў для службовай асобы ўстаноўленыя пэўныя абмежаванні.

Службовая асоба не мае права ажыццяўляць:

3.1 занятак прадпрымальніцкай дзейнасцю;

3.2 аказанне садзейнічання мужу (жонцы), блізкім сваякам або сваякоў у ажыццяўленні прадпрымальніцкай дзейнасці з выкарыстаннем службовага становішча;

3.3 прадстаўленне інтарэсаў трэціх асоб па пытаннях, звязаных з дзейнасцю прадпрыемства, работнікам якога з'яўляецца службовая асоба, альбо падначаленаму і (або) падкантрольнага яму прадпрыемству;

3.4 выкананне іншай аплачванай працы, не звязанай з выкананнем службовых (працоўных) абавязкаў па месцы асноўнай службы (работы) (акрамя выкладчыцкай, навуковай, культурнай, творчай дзейнасці і медыцынскай практыкі), калі іншае не ўстаноўлена заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;

3.5 выкарыстанне ў асабістых, групавых і іншых пазаслужбовых інтарэсах інфармацыі, якая ўтрымлівае звесткі, што складаюць дзяржаўныя сакрэты, камерцыйную, банкаўскую або iншую ахоўную законам тайну, атрыманую пры выкананні службовых (працоўных) абавязкаў;

3.6 парушэнне ў асабістых, групавых і іншых пазаслужбовых інтарэсах вызначанага заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь парадку разгляду зваротаў фізічных або юрыдычных асоб і прыняцця рашэнняў па пытаннях, якія ўваходзяць у кампетэнцыю гэтых службовых асобаў.

4. Аб ўзнік канфлікце інтарэсаў або аб магчымасці яго ўзнікнення кіраўнік прадпрыемства абавязаны ў пісьмовай форме паведаміць генеральнага дырэктара Таварыства (службовая асоба, якая выконвае абавязкі кіраўніка Таварыства, падчас яго адсутнасці), як толькі яму стане пра гэта вядома.

5. У апавяшчэнні аб ўзнік канфлікце інтарэсаў або аб магчымасці яго ўзнікнення паказваюцца:

а) пасада, прозвішча, імя, імя па бацьку (пры наяўнасці) службовай асобы, на імя якога накіроўваецца апавяшчэнне;

б) прозвішча, імя, імя па бацьку (пры наяўнасці), пасада, нумар тэлефона кіраўніка прадпрыемства;

в) сітуацыя, пры якой асабістая зацікаўленасць (прамая ці ўскосная) кіраўніка прадпрыемства ўплывае ці можа паўплываць на належнае выкананне ім службовых абавязкаў і пры якой узнікае або можа ўзнікнуць супярэчнасць паміж асабістай зацікаўленасцю кіраўніка прадпрыемства, правамі і законнымі інтарэсамі грамадзян, арганізацый, грамадства або дзяржавы , здольнае прывесці да прычынення шкоды правам і законным інтарэсам грамадзян, арганізацый, грамадства або дзяржавы;

г) асабістая зацікаўленасць кіраўніка прадпрыемства, якая ўплывае ці можа паўплываць на належнае выкананне ім службовых абавязкаў, пад якой разумеецца магчымасць атрымання кіраўніком прадпрыемства пры выкананні службовых абавязкаў даходаў у выглядзе грошай, каштоўнасцяў, iншай маёмасцi або паслуг маёмаснага характару, iншых маёмасных правоў для сябе або для трэціх асоб.

6. Апавяшчэнне афармляецца па ўстаноўленай форме (дадатак № 1 да гэтага Палажэння).

Падаецца кіраўніком прадпрыемства асабіста або па пошце.

Да паведамленню прыкладаюцца ўсе наяўныя матэрыялы і дакументы, якія пацвярджаюць абставіны, довады і факты, выкладзеныя ў паведамленні.

7. Прыём і рэгістрацыя апавяшчэнняў ажыццяўляецца сакратаром Камісіі па супрацьдзеянні карупцыі Таварыства (асобай, упаўнаважанай старшынёй камісіі па супрацьдзеянні карупцыі, на час яго адсутнасці).

8. Апавяшчэнне падлягае неадкладнай абавязковай рэгістрацыі ў журнале рэгiстрацыi апавяшчэнняў аб магчымасці ўзнікнення канфлікту інтарэсаў (дадатак № 2 да гэтага Палажэння).

Вядзенне Журнала ўскладаецца на сакратара Камісіі па супрацьдзеянні карупцыі Таварыства (асоба, упаўнаважаная старшынёй камісіі па супрацьдзеянні карупцыі, на час яго адсутнасці).

Часопіс павінен быць зарэгістраваны, прашыты, пранумараваны і завераны пячаткай Таварыства і подпісам упаўнаважанага асобы.

У выпадку паступлення заявы для рэгістрацыі па пошце запэўненне подпісам асобы, які прадставіў заяву, не патрабуецца, пры гэтым тэрмін рэгістрацыі заявы складае 1 працоўны дзень з моманту паступлення заявы.

Адмова ў рэгістрацыі заявы не дапускаецца.

9. Копія зарэгістраванага апавяшчэння выдаецца кіраўніку прадпрыемства на рукі пад подпіс або накiроўваецца па пошце з паведамленнем аб ўручэнні.

10. На працягу 1 рабочага дня зарэгістраванае апавяшчэнне ўяўляецца сакратаром Камісіі па супрацьдзеянні карупцыі генеральнаму дырэктару Таварыства або ўпаўнаважанаму ім службовай асобе для прыняцця рашэння аб правядзенні праверкі.

Генеральны дырэктар (ўпаўнаважаная ім асоба) па атрыманні матэрыялаў аб узнікненні (магчымасці ўзнікнення) канфлікту інтарэсаў прымае неадкладнае рашэнне аб яго прадухіленні (урэгуляванні), альбо, пры неабходнасці, накіроўвае матэрыял для правядзення дадатковай праверкі ў камісію па супрацьдзеянні карупцыі Таварыства.

Праверачныя мерапрыемствы і наступныя дзеянні па ўрэгуляванні канфлікту інтарэсаў носяць канфідэнцыйны характар.

11. Камісія па супрацьдзеянні карупцыі праводзіць неабходныя праверачныя мерапрыемствы ў 3-хдневный тэрмін, пасля чаго накіроўвае справаздачу па праверцы на імя генеральнага дырэктара Таварыства (упаўнаважанай ім асобы).

Сітуацыя, якая не з'яўляецца па заключэнні Камісіі канфліктам інтарэсаў, не мае патрэбы ў спецыяльных спосабах ўрэгулявання.

У выпадку, калі канфлікт інтарэсаў мае месца, генеральны дырэктар Таварыства (ўпаўнаважаная ім асоба) у залежнасці ад сітуацыі канфлікту інтарэсаў камісіяй можа выкарыстоўваць розныя спосабы яго дазволу:

11.1. ўручэнне службовай асобе пісьмовых прадпісанняў аб прыняцці мер па прадухіленні або ўрэгуляванні канфлікту інтарэсаў;

11.2. адхіленне службовай асобы ад здзяйснення дзеянняў па службе (рабоце), якія выклікаюць або могуць выклікаць у яго канфлікт інтарэсаў:

  • выключэнне са складу камісіі або рабочай групы;
  • забарона прымаць удзел у галасаванні, захаваўшы права на ўдзел у абмеркаванні;
  • забарона візавання канкрэтнага дакумента, даручыўшы гэта іншаму службовай асобе;
  • часова, на перыяд ўрэгулявання канфлікту інтарэсаў, абмежаванне доступу да пэўных звестках і інш.

11.3. пераклад у парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь, з пасады, выкананне абавязкаў па якой выклікала або можа выклікаць узнікненне канфлікту інтарэсаў, на іншую раўназначную пасаду;

11.4. ўнясенне змяненняў (пастаянных або часовых) у службовыя абавязкі ў парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, у тым ліку магчымасць выканання на новым працоўным месцы ранейшых службовых абавязкаў;

11.5. прыняцце іншых мер, у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

Пры прыняцці рашэння аб выбары канкрэтнага метаду вырашэння канфлікту інтарэсаў важна ўлічваць значнасць асабістага цікавасці работніка і верагоднасць таго, што гэты асабісты інтарэс будзе рэалізаваны ў шкоду Таварыству (унітарнаму прадпрыемству).

12. Аб прынятым рашэнні на працягу 3 рабочых дзён паведамляецца работніку, накіравалі апавяшчэнне.

13. Службовая асоба абавязана неадкладна прыняць меры па прадухіленні і ўрэгуляванні канфлікту інтарэсаў:

  • адмовіцца ад выгады, якая з'яўляецца прычынай ўзнікнення канфлікту інтарэсаў;
  • адмовіцца ад выканання іншай аплачванай працы;
  • звольніцца па пагадненні бакоў, калі канфлікт інтарэсаў носіць пастаянны і неадольны характар.

14. У выпадку адмовы службовай асобы ад прыняцця мер па прадухіленні і ўрэгуляванні канфлікту інтарэсаў, яно падлягае перамяшчэння на іншую пасаду (пры наяўнасці такой), ухіляюцца дзеянне канфлікту інтарэсаў ці ж падлягае звальненню ў адпаведнасці з працоўным заканадаўствам.

[an error occurred while processing the directive]